Семенівська міська рада
Анонси


Інформує ГУ ДФС у Чернігівській області

Назад

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ 

вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, тел. (0462)652-300, факс (0462)651-308, E-mail: ch.official@sfs.gov.ua

 


18.12.2018

Як звітувати новоствореним підприємцям?

Якщо ви недавно відкрили власну справу, зареєстрували підприємницьку діяльність, то як звітувати новоствореним підприємцям, роз’яснили  в управлінні податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області.

Отже, новостворені платники єдиного податку І та ІІ груп подають наступні звітні документи:  податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами звітного кварталу, в якому була розпочата підприємницька діяльність (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу);  річну податкову декларацію платника єдиного податку.

Новостворені платники єдиного податку ІІІ групи подають квартальні податкові декларації платника єдиного податку. Слід пам’ятати, що за неподання або несвоєчасне подання декларації законодавчо передбачено штрафну санкцію.

Новостворені платники, які працюють на загальній системі оподаткування двічі подають податкову декларацію про майновий стан і доходи: за результатами звітного кварталу, в якому розпочата підприємницька діяльність та за результатами звітного року.

Крім того,  всі приватні підприємці подають річний звіт з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Фізичні особи підприємці, які працюють як на загальній системі оподаткування, так і на єдиному податку, подають звіт один раз на рік - до 9 лютого наступного за звітним роком (форма звіту - додаток 5).

Зауважимо, що відповідно до оновленої форми звіту з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за 2018 рік як «єдинники», так і ті що застосовують загальну систему оподаткування мають заповнювати таблицю 1 додатку 5.

         Якщо ж підприємець протягом звітного року одночасно перебував на обох системах оподаткування, то йому потрібно заповнювати таблицю 1 за відповідний період перебування як на єдиному податку так і на загальній системі оподаткування.


17.12.2018

Як перевірити чинність електронного ключа та дізнатися про термін його дії самостійно

         Відповідно до п. 10 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, автоматизована перевірка електронного документа включає, зокрема перевірку правового статусу електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті.

При цьому дата та час накладення ЕЦП встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК) в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК.

У разі отримання послуг ЕЦП в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС), інформацію щодо терміну дії посиленого сертифіката ЕЦП платник податків може отримати самостійно з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням https://acskidd.gov.ua. Для цього необхідно здійснити пошук за реєстраційним номером облікової картки платника податків та завантажити посилений сертифікат ЕЦП.

Крім того, перевірку строку чинності посиленого сертифіката клієнт АЦСК ІДД ДФС може здійснити за допомогою надійного засобу ЕЦП «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна безкоштовно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (розділ «Програмне забезпечення» вкладка «Надійний засіб електронного цифрового підпису – «ІІТ Користувач ЦСК-1»). Додатково у зазначеному розділі розміщено Настанову користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1», що містить детальну інформацію щодо можливостей даного програмного забезпечення.

Якщо термін дії посиленого сертифіката ЕЦП сплинув або його статус змінено на заблокований, платнику необхідно звернутись до АЦСК ІДД ДФС.
У разі отримання послуг ЕЦП в інших АЦСК платнику податків за інформацією щодо терміну дії ЕЦП необхідно звернутись безпосередньо до надавача послуг ЕЦП.

При цьому контактну інформацію АЦСК розміщено в електронному реєстрі суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП, за адресою http://сzo.gov.ua/ca-regіstry.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 135.03).


14.12.2018

Переобладнав транспортний засіб та використовуєш біопаливо – отримай податкову знижку

 

Згідно з п.п.166.3.7 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України від 2 грудня  2010 року № 2755-VI  із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Відповідно до п.п.166.2.1 п.166.2 ст.166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
          При цьому, процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.10 №607, відповідно до якої після переобладнання транспортного засобу в індивідуальному порядку власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження (заяві про проведення оцінювання). За результатами такого оцінювання видається сертифікат відповідності для переобладнаних автобусів та акт технічної експертизи або сертифікат відповідності для інших транспортних засобів, що переобладнані.

 Отже, фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс ДФС (категорія 103.06.07).


 

14.12.2018

Сплата земельного податку особами, які брали участь в АТО (ООС) та розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності для таких осіб

 

Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Згідно зі ст.ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (абзац перший п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (абзац перший п. 287.5 ст. 287 ПКУ).
Водночас згідно з п.п. 281.1.4 п. 281.1 ст. 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» зі змінами та доповненнями (далі – Закон).
Ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни (ст. 4 Закону).

Тобто, від сплати земельного податку звільняються фізичні особи, які брали участь в антитерористичній операції (в операції об’єднаних сил), та відповідно до норм Закону визнані ветеранами війни. При цьому звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених п. 281.2 ст. 281 ПКУ:
для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
          Крім того, органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території (абзац перший п. 284.1 ст. 284 ПКУ).

Що стосується орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, то її розмір встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. При цьому норми ПКУ не передбачають зменшення розміру орендної плати.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс ДФС (категорія 112.04).

 


14.12.2018

Податки треба сплачувати виключно на НОВІ бюджетні рахунки

 

Звертаємо увагу платників податків, що у зв’язку із запровадженням Державною казначейською службою України (Казначейство) централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів, з 02 липня 2018 року діють нові рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів, відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Платникам податків для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами у розрахункових документах на сплату податків, зборів та митних платежів необхідно зазначати реквізити нових рахунків.

Разом з тим, кошти, які сплачуватимуться платниками податків на рахунки зі старими реквізитами, не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження. За даними Головного управління Державної казначейської служби у Чернігівській області, у листопаді та першій декаді грудня 2018 року повернуто таких коштів у 169 випадках на суму 1,5 млн гривень. З такими платниками працівники ГУ ДФС у Чернігівській області проводять індивідуальну роз’яснювальну роботу.

Отже, для упередження порушень законодавства щодо своєчасності та повноти сплати податків, недопущення втрат бюджету та виникнення податкового боргу, платникам податків необхідно звернути увагу на правильність заповнення реквізитів рахунків у розрахункових документах.

Інформацію щодо реквізитів нових рахунків можна отримати у Центрі обслуговування платників за місцем сплати податків, в органах ДФС, на суб- сайті територіальних органів ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» http://ch.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ , а також на офіційних Веб-сторінках головних управлінь Державної казначейської служби України.

Одночасно нагадуємо про дотримання при заповненні призначення платежу вимог наказу Міністерства фінансів України від 12.08.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних, платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів».

Адже це впливає на своєчасність та повноту зарахування сплачених сум на відповідні інтегровані картки платників та дозволяє уникнути неправомірного боргу та штрафних санкцій.

 


14.12.2018

У 2019 році підприємці сплачують єдиний внесок у новому розмірі

 

Не пізніше 19 числа місяця, що настає за звітним кварталом, кожен підприємець зобов’язаний сплачувати суму єдиного внеску не  менше мінімального страхового внеску на місяць.

Враховуючи визначений Законом України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" розмір мінімальної заробітної плати у 2019 році на рівні 4173 грн., мінімальна сума єдиного внеску з 01 січня становитиме 918,06 грн. (4173 х 22 відсотки).

Отже, мінімальна сума єдиного внеску у розрахунку на квартал у 2019 році становить 2754,18 грн. (918,06 грн. х 3 міс.).

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на 2019 рік становитиме з 01 січня 2019 року – 62595,00 грн. (4173 х 15).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Звертаємо увагу підприємців!!!   Звіт за оновленою формою Додаток 5 подається фізичними особами - підприємцями за звітний період 2018 року до 09 лютого 2019 року відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

 


13.12.2018

Зверніть увагу: підприємцям телефонують ШАХРАЇ

 

Шановні платники податків, на теренах Чернігівщини знову активізувалися «телефонні шахраї», які представляються посадовими особами фіскальної служби в області.

Дзвінки надходять з телефонних номерів: (095) 474-50-49 та (099) 677-99-79.  Невідомі особи представляються начальником Прилуцького управління ГУ ДФС у Чернігівській області і вимагають надати грошові кошти шляхом зарахування на картковий рахунок № 5167 8020 0615 6563, відкритий у відділенні Ощадного банку на ім’я Фонтош Н.В.

Звертаємо увагу, що це шахрайство!!!

Про можливі шахрайські чи провокаційні дії «телефонних аферистів» просимо негайно телефонувати за номером: (0462) 652-911 або звертатись за адресою: м.Чернігів, вул. Реміснича, 11.

 

 


 

12.12.2018

 

Звітність у разі смерті засновника юридичної особи подає спадкоємець, який заявив своє право на підприємство

 

У разі смерті єдиного засновника юридичної особи, який одночасно був відповідальною особою (директор/бухгалтер) за подання податкової звітності відповідальним за своєчасність подання звітності такої юридичної особи буде спадкоємець, який заявив своє право на підприємство.

Якщо укладено договір на управління спадщиною, то відповідальним за подання звітності до контролюючого органу буде особа, яка управляє спадщиною, до подання заяви про прийняття спадщини спадкоємцями або до ухвалення судом рішення про визнання спадщини відумерлою.

У разі, якщо ніхто у встановлені законодавством строки не заявив про своє право на підприємство як спадкоємець та договір на управління спадщиною не укладався, звітність до контролюючого органу не подається. З моменту вступу у силу рішення суду про визнання спадщини відумерлою всі права та обов’язки такого підприємства (в тому числі подання звітності) перейдуть до територіальної громади за місцем відкриття спадщини або за місцезнаходженням нерухомого майна, що входить до складу спадщини, яка буде відповідати за своєчасність подання звітності такої юридичної особи.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс ДФС (категорія 135.02).


12.12.2018

 

Запрошуємо школярів до участі у мистецькому конкурсі

«Податкова абетка»

Національний університет державної фіскальної служби України оголошує ІІ Всеукраїнський Мистецький конкурс, який відбувається у рамках Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього»:

-         «Податкова абетка» для учнів 1-4 класів,

-         «Сьогодення та майбутнє податкової та митної справи» – для учнів 5-9 класів.

Конкурс носить тематичний характер, метою якого є популяризація податкової та митної грамотності, сприяння творчому підходу до виховання та формування свідомого ставлення до сплати податків у дітей та молоді шкільного віку, налагодження партнерських відносин між податківцями та майбутніми платниками податків.

ЗАПРОШУЄМО ДО УЧАСТІ!


11.12.2018

 

Найманий працівник відпрацював неповний місяць та звільнився  - яким чином йому нараховується єдиний внесок

 

Відповідно частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року  №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями у разі якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄВ.
       Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.

 У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума ЄВ розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

 З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301.04.01).

 


11.12.2018

 

Запрошуємо платників податків перевірити стан розрахунків з бюджетом

Головне управління ДФС у Чернігівській області, з метою  недопущення податкового боргу, запрошує платників податків перевірити стан розрахунків з бюджетом.

Зробити це  пропонуємо через «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua,  або звернувшись до ЦОП за місцем реєстрації (податкової адреси) платника податків.

 

 


07.12.2018

 

Права платника податків при оскарженні податкових повідомлень – рішень в адміністративному та судовому порядку

 

У разі незгоди платника податків з податковими зобов'язаннями, донарахованими йому податковим органом, або незгоди з іншим рішенням податкового органу, такий платник податків має право оскаржити рішення податкового органу в адміністративному або судовому порядку.

Звертаємо увагу на те, що адміністративному або судовому оскарженню підлягають саме податкові повідомлення-рішення, а не акти перевірки, які не містять сум податкових зобов'язань і штрафних санкцій, нарахованих суб'єктові господарювання і самі по собі не створюють правових наслідків у вигляді обов'язку платника податків сплатити податки і штрафи до бюджету.

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня, тобто до ДФС України у письмовій формі (у разі потреби з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 ПК) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Керівник (або його заступник) відповідного контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у пункті 56.8 ст. 56 ПК, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 ст. 56 ПК.

Рішення ДФС України, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржено в судовому порядку.

Під час судового оскарження, особливу увагу необхідно звертати на процесуальні строки, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року №2747-IV, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 122, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Правовий припис «в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом» означає, що позов має подаватися лише в тих межах часу, який встановлений законом. Крім того, можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом.

Встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними певних процесуальних дій, передбачених КАС України не зловживаючи ними.

Частиною 2 ст. 122 КАСУ передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

При цьому, ч. 4 цієї статті Кодексу визначено, що якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов'язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.


 
07.12.2018

 

Є питання по оформленню транспортних засобів на іноземній реєстрації – телефонуйте на «гарячу» лінію

 

Під час «гарячої» телефонної лінії з актуальних питань оформлення транспортних засобів на іноземній реєстрації, що відбулась 5 грудня 2018, до Чернігівської митниці ДФС телефонували громадяни з різних регіонів України.

Практика показала, що громадян турбують практичні питання митного оформлення автомобілів.

Фахівці митниці надали перелік основних питань та відповіді на них з метою ознайомлення більш широкого кола зацікавлених осіб:

1) чи потрібно перед митним оформленням знімати транспортний засіб особистого користування з обліку в країні реєстрації?

Відповідь. Відповідно до частини 6 статті 377 Митного кодексу України товари, за товарною позицією 8703, що були зареєстровані у відповідних реєстраційних органах іноземних держав і ввозяться в Україну для вільного обігу, повинні бути зняті з обліку в цих органах.

2) Чи потрібно обов’язково вивозити транспортний засіб особистого користування за межі України для зняття з обліку?

Відповідь. Вивезення транспортного засобу для цілей зняття його з обліку не є обов’язковим, а необхідність його пред’явлення для зняття обліку в іноземних державах визначається законодавством цих держав.

3) Які основні принципи порядку митного оформлення транспортного засобу?

Відповідь. Транспортний засіб повинен бути зняти з обліку в іноземній країні, громадянин повинен мати право власності на такий транспортний засіб або бути уповноваженим розпоряджатися ним, транспортний засіб повинен відповідати екологічним нормам не нижче «Євро-2», громадянину необхідно самостійно (з використанням спеціального програмного забезпечення) або за допомогою митного брокера подати митну декларацію до органу доходів і зборів.

4) Де отримати інформацію відносно переліку митних брокерів?

Відповідь. Реєстр митних брокерів ведеться Державною фіскальною службою України, інформація розміщується на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці «Реєстри» (http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/)

Нагадуємо, що у митниці запроваджено телефонну лінію з питань оформлення транспортних засобів на іноземній реєстрації за номером (0462) 652-234 (працює: в робочі дні з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00 год., у п’ятницю з 9:00 до 16:45 год., перерва: з 13:00 до 13:45 год).


 
07.12.2018

 

Для переходу на спрощену систему оподаткування з І кварталу 2019 року – необхідно подати заяву не пізніше 14 грудня

 

Головне управління ДФС у Чернігівській області нагадує, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку І – ІІІ груп здійснюється відповідно до пп.298.1.1 – 298.1.4 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Перелік відомостей, які зазначаються суб’єктом господарювання у заяві про перехід на спрощену систему оподаткування визначено п.298.3 ПКУ. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Враховуючи зазначене, останнім днем подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2019 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік є 14 грудня 2018 року. Нагадуємо, що здійснити перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання може один раз протягом календарного року.


 
07.12.2018

 

На Чернігівщині у листопаді зафіксовані рекордні для регіону надходження податків - понад 1 мільярд гривень

 

До бюджетів усіх рівнів Чернігівщини у листопаді 2018 року платниками сплачено 1052 млн грн податків та зборів. Рівень відповідного періоду минулого року перевищено на 38 відсотків.

У Головному управлінні ДФС наголошують, що зібрати таку значну суму податків стало можливим завдяки сумлінним платникам, яких на даний час в області близько 99 відсотків.

До державного бюджету надійшло понад 552 млн грн, що у порівнянні з листопадом минулого року більше на 46 відс. (175 млн грн). Найбільший приріст сплати спостерігається по рентній платі за користування надрами (у 4,7 рази або на 72,5 млн грн, тоді як у минулому році поточні податкові зобов’язання були сплачені лише частково і значні суми лягли у борг), податку на додану вартість надійшло на 23 відс. більше (39 млн грн), податку на доходи фізичних осіб та військового збору - на 33 відс. (34 млн грн), податку на прибуток - на 35 відс. (21 млн грн).

Місцеві бюджети усіх рівнів області поповнились майже на 500 млн гривень. Надходження листопада минулого року перевищено на 29 відс. (112 млн грн.). Найбільший приріст спостерігається по податку на доходи фізичних осіб - на 33,6 відс. (78 млн грн), єдиному податку - на 24,4 відс. (14 млн грн), рентній платі за користування природними ресурсами - 60 відс. (10 млн грн).

Найбільшу питому вагу у формуванні доходів територіальних громад має податок на доходи фізичних осіб, якого сплачено майже 312 млн гривень (понад 62 відс. загальної суми надходжень). Також значний вплив на наповнення бюджетів спостерігається від сплати єдиного податку з підприємницької діяльності - майже 73 млн грн (14,5 відс.), податку на майно - майже 57 млн грн (11,4 відс.), рентної плати - майже 27 млн грн (5,3 відс.), акцизного податку від реалізації підакцизної продукції та виробництва пального - майже 10 млн. грн. (2 відс.).

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надійшло 371 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 30 відс. або на 85 млн. гривень.


 
07.12.2018

 

ДФС в області: електронні сервіси працюють задля зручності платників

 

Одним із пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби є електронізація процесів оподаткування та забезпечення 100-відсоткової Е-готовності в роботі в роботі контролюючих органів.

Вже на сьогодні платникам надано можливість в режимі 24/7/365 подавати будь-які електронні документи (звітність, податкові накладні, сервісні запити, листи тощо).

За 1 секунду в ДФС приймається та обробляється близько 50 електронних документів, в день - від 1,5 млн до 2 млн.

Найбільш запитуваними серед платників є сервіси он-лайн доступу до особистих даних, доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом, до систем електронного адміністрування ПДВ, реалізації пального, Єдиного реєстру податкових накладних.

Саме он-лайн сервіси дали змогу зменшити кількість запитів до контролюючих органів в паперовому та електронному вигляді.

Крім сервісів, які надають платникам можливість в повному обсязі реалізувати свої права та обов’язки відповідно до норм чинного законодавства, впроваджено додаткові аналітичні сервіси. Це - автозаповнення декларації з податку на додану вартість, відображення повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків-коригування, розрахунок суми перевищення та результат порівняння даних податкової звітності з податку на додану вартість та Єдиного реєстру податкових накладних, доступ до даних ЄРПН щодо складених платником чи його контрагентами податкових накладних у розрізі статусів (зареєстровано/реєстрацію зупинено/прийнято рішення про реєстрацію/відмова в реєстрації).

Скористатися он-лайн сервісами користувачі можуть в Електронному кабінеті платника податків. На сьогодні Електронним кабінетом користується понад 9 млн. користувачів, з яких 1,2 млн осіб ідентифікованих в приватній частині, а це – весь активний бізнес.

Враховуючи потреби бізнесу в ДФС постійно впроваджуються нові та вдосконалюються діючі електронні сервіси.

Зокрема, ДФС запроваджено систему E-Receipt у тестовому режимі. Користувачі електронного сервісу «Пошук фіскального чека» вже відзначили простоту отримання, оперативність та достовірність інформації про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.

Також у планах впровадження електронної акцизної марки, що дозволить значно якісніше контролювати підакцизний товар (спирт, алкогольні та тютюнові вироби), унеможливить його тіньовий обіг. Крім того, це сприятиме створенню справедливих конкурентних умов для всіх учасників ринку.

Запровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів здійснюватиметься у декілька етапів. На першому етапі заплановано запровадити електронний документообіг в процесі замовлення та обліку акцизних марок. Наразі вже проводиться робота для переходу до кінця цього року на електронний документообіг з державним підприємством – виробником акцизних марок в автоматизованому режимі.

На наступних етапах будуть вирішуватись питання, пов’язані з подальшим удосконаленням процесу обліку акцизних марок та обігу підакцизних товарів.

Ще одним важливим сервісом, який дозволить суттєво підвищити рівень та якість адміністрування податків, є запровадження електронного аудиту шляхом застосування відповідного програмного забезпечення. Це дасть можливість виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки, значно прискорить та спростить процедури аналізу даних, суттєво зменшить витрати робочого часу на проведення перевірки як посадових осіб, так і платників податків.


 
05.12.2018

 

У Чернігівській митниці ДФС діє «гаряча» телефонна лінія з питань оформлення транспортних засобів

 

З метою оперативного надання консультацій з питань, що виникають у громадян при реалізації норм Закону України від 08.11.2018 №2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та Закону України від 08.11.2018 №2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» у Чернігівській митниці ДФС створено «гарячу» телефонну лінію.

«Гаряча» телефонна лінія функціонує за телефонним номером (0462) 652-234 у робочі дні з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00 год., у п’ятницю з 9:00 до 16:45 год., перерва: з 13:00 до 13:45 год.


 
05.12.2018

 

Відповіді на актуальні питання, пов’язані з митним оформленням авто на іноземній реєстрації

 

1. Які документи потрібно подати для митного оформлення авто, ввезених в Україну з Литви, Польщі, Болгарії, Німеччини:
a. На автомобілі, ввезенні в режимі тимчасового ввезення
b. На автомобілі, ввезені в режимі транзиту
c. На автомобілі, в яких транзит прострочений
d. На автомобілі, в яких транзит не прострочений
e. На автомобілі, які будуть ввозитись з Європи, згідно нового закону

Відповідь:

В усіх перелічених випадках разом з митною декларацією (оформлюється митним брокером) на транспортний засіб, що декларується в режим імпорту (вільний обіг), подаються такі основні документи:

реєстраційні (технічні) документи на транспортний засіб (як правило, це технічний паспорт);

документи, що підтверджують право власності особи на транспортний засіб (як правило, це договір купівлі-продажу) або право ним розпоряджатися та декларувати (як правило, це доручення);

рахунок-фактуру (інвойс) або інший документ, який визначає вартість товару (можливо, це буде один і той же документ, що підтверджує право власності)

2. В якому місці та в якій митниці я можу розмитнити транспортний засіб, який вже є в Україні? Який я тільки планую ввезти в Україну?

Відповідь:

Митне оформлення – у будь-якій митниці України.

Адреси та реквізити конкретних місць оформлення можна знайти на сайті митниці або на сайті ДФС

3. Чи можу я не виїжджати з України, а здійснити митне оформлення в митниці свого регіону?

Відповідь:

Можна не виїжджати; подати необхідні документи і пред’явити транспортний засіб у будь-яку митницю (найближчу)

4. Чи може бути авто заявлене в режим «імпорт» особою, яка не перетинала на даному авто кордон?

Відповідь:

Може бути заявлене особою, яка не перетинала митний кордон, за умови подання документів, що підтверджують право власності цієї особи на транспортний засіб або право ним розпоряджатися та декларувати (доручення)

5. Чи може скористатися знижкою протягом 90 днів людина, яка вже розмитнила таке авто?

Відповідь:

Ні, знижка протягом 90 днів (тобто, коефіцієнт 0,5 при сплаті акцизного податку) може бути застосована при оформленні громадянином лише одного легкового транспортного засобу.

Ні, один транспортний засіб може бути оформлений тільки один раз. Якщо автомобіль вже був оформлений митницею раніше та сплачені платежі, то оформити цей же автомобіль ще раз і скористатись знижкою (коефіцієнт 0,5) неможливо.

6. Чи може згідно з новими законами в’їжджати на територію України з підготовленою ПД без сплати залогових платежів, якщо авто заявлене в режим «імпорт»

Відповідь:

У випадку якщо громадянином прийнято рішення про ввезення автомобіля (легковий автомобіль, код 8703 за УКТ ЗЕД), то подання попередньої митної декларації та гарантування сплати митних платежів є обов’язковими. В такому випадку застосування грошової застави є тільки одним із видів забезпечення сплати митних платежів, хоча можуть бути обраними й інші види гарантування.

Грошова застава як обов’язковий вид гарантії застосовується тільки у випадку транзитного переміщення резидентом України транспортного засобу, що знаходиться на постійній реєстрації за межами України.

7. Чи може людина сама звернутися на митницю та подати документи для імпорту авто, чи для цього потрібен спеціальний митний брокер. Якщо потрібен – де взяти перелік брокерських фірм, яка середня вартість брокерських послуг?

Відповідь:

А) Теоретично громадянин може спробувати самостійно заповнити митну декларацію та подати необхідні документи (законодавством це не забороняється).

Але краще звернутись до митного брокера – до кваліфікованого спеціаліста, оскільки законодавством передбачено, що транспортні засоби декларуються із заповненням митної декларації, порядок заповнення якої потребує спеціальних знань та певного програмного забезпечення. Крім того, паперова митна декларація повинна обов’язково супроводжуватись її електронною копією.

Невірне заповнення митної декларації може призвести до ряду неприємностей (аж до складання протоколу про порушення митних правил).

Б) Інформація про митних брокерів постійно оновлюється та розміщується на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у рубриці „Реєстри” (http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/).

В) Інформацію про вартість брокерських послуг можна дізнатись у митних брокерів (ДФС не контролює цю вартість).

8. Чи маю я приїхати на авто в зону митного огляду для його догляду?

Відповідь:

Митне оформлення здійснюється у будь-якій митниці в України, але з обов’язковим пред'явленням авто, тобто:

пред’явлення авто митниці є обов’язковим;

рішення про проведення митного огляду приймає посадова особа митниці з урахуванням вимог Митного кодексу.

Оскільки митні формальності здійснюються в зонах митного контролю, то приїжджати в зону митного контролю – обов’язково.

9. Якщо сплачений штраф за прострочення транзиту, чи треба сплачувати 8500 штрафу, передбаченого новим законом?

Відповідь:

Сплата штрафу при порушенні громадянином митних правил не звільняє цього громадина від виконання взятих на себе зобов’язань щодо дотримання митного режиму.

Якщо після сплати штрафу транспортний засіб, ввезений в режимі транзиту або тимчасового ввезення, продовжує перебувати на території України, є підстави вважати, що цей автомобіль продовжує перебувати в Україні з порушенням митного законодавства.

Новим Законом передбачено, що, не зважаючи на сплачений раніше штраф, добровільна сплата коштів в розмірі 8500 грн (яка не є штрафом), є обов’язковою при оформленні в режим імпорту транспортного засобу, щодо якого порушено строки та умови режимів транзиту чи тимчасового ввезення.

10. На які реквізити має сплачуватися добровільний платіж 8500 грн., та як дізнатись чи треба його платити?

Відповідь:

Передбачені новим Законом добровільні кошти (8500 грн) сплачуються одночасно з митними платежами і в такому самому порядку.

Реквізити депозитного рахунку, на який сплачуються кошти (митні платежі, добровільні кошти), є індивідуальними для кожної митниці.

Інформацію про реквізити депозитного рахунку митниці, в якій громадянин планує оформлювати авто, можна знайти на сайті цієї митниці, дізнатись у працівників підрозділу митниці, в якому безпосередньо буде проводитись оформлення, або в митного брокера.

11. Хто і як визначає вартість авто, з якої платиться ПДВ та мито?

Відповідь:

Документами, що підтверджують вартість придбаного громадянином автомобіля, є :
договір купівлі-продажу;
інвойс;
банківські або інші платіжні документи;
експортна декларації;
довідкова інформація щодо вартості аналогічних транспортних засобів у країні експорту.

У цих документах повинні бути зазначені дата продажу, номер шасі (рами), кузова (або ідентифікаційний номер), номер двигуна автомобіля, його модель, рік виготовлення, а також ім’я, та прізвище особи, якій продано автомобіль.

У разі підстав вважати, що заявлено недостовірну вартість або у разі відсутності вищевказаних документів, митниця ДФС визначає вартість автомобіля самостійно.


 
04.12.2018

 

Реалізація смарт-карток або талонів на пальне: коли необхідно реєструватися платником акцизного податку

 

У разі якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне без реалізації пального в розумінні абз. 2 п.п. 14.1.212 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання карток (талонів) як торговельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкт господарювання не повинен реєструватись платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне, та складати акцизні накладні.

Однак якщо за даними первинних документів суб’єкт господарювання здійснює операції з отримання від постачальників та реалізацію покупцям палива за допомогою талонів та/або смарт-карток на пальне, які отримуються та/або надаються як доповнення до видаткових накладних на паливо, такий суб’єкт господарювання є платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне, та у такого суб’єкта виникає обов’язок щодо складання акцизної накладної за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та її реєстрації в ЄРАН.


 
04.12.2018

 

Права платника податків при оскарженні податкових повідомлень – рішень в адміністративному та судовому порядку

 

У разі незгоди платника податків з податковими зобов'язаннями, донарахованими йому податковим органом, або незгоди з іншим рішенням податкового органу, такий платник податків має право оскаржити рішення податкового органу в адміністративному або судовому порядку.

Звертаємо увагу на те, що адміністративному або судовому оскарженню підлягають саме податкові повідомлення-рішення, а не акти перевірки, які не містять сум податкових зобов'язань і штрафних санкцій, нарахованих суб'єктові господарювання і самі по собі не створюють правових наслідків у вигляді обов'язку платника податків сплатити податки і штрафи до бюджету.

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня, тобто до ДФС України у письмовій формі (у разі потреби з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 ПК) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Керівник (або його заступник) відповідного контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у пункті 56.8 ст. 56 ПК, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 ст. 56 ПК.

Рішення ДФС України, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржено в судовому порядку.

Під час судового оскарження, особливу увагу необхідно звертати на процесуальні строки, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року №2747-IV, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 122, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Правовий припис «в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом» означає, що позов має подаватися лише в тих межах часу, який встановлений законом. Крім того, можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом.

Встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними певних процесуальних дій, передбачених КАС України не зловживаючи ними.

Частиною 2 ст. 122 КАСУ передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

При цьому, ч. 4 цієї статті Кодексу визначено, що якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов'язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.


 
03.12.2018

 

На Чернігівщині надходження єдиного соціального внеску зросли на 740 млн гривень

 

Наразі в країні активізовано заходи щодо детінізації зайнятості та доходів населення, що забезпечує збільшення надходжень до Пенсійного фонду від сплати єдиного внеску на обов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) та своєчасну виплату пенсій.

Станом на 01.11.2018 року кількість страхувальників - платників єдиного внеску в Чернігівській області становить понад 50 тисяч, у тому числі 34 тисяч підприємців.

Щомісячно юридичними та фізичними особами подається більше 13 тисяч звітів про нараховану заробітну плату та нарахований єдиний внесок найманим працівникам. У 2018 році роботодавці звітували по 235 тисячах робітників та службовців. Приватними підприємцями подається щорічно майже 27 тисяч звітів про сплату ЄСВ особисто.

За десять місяців 2018 року в цілому по області сплачено близько 3,4 млрд грн єдиного внеску. Підприємцями сплачено 365 млн грн або 10 відс. загальної суми. Решту надходжень порівну (по 45 відс. або по 1497 млн грн) забезпечили бюджетні установи та підприємства, що займаються виробництвом товарів, працюють у сфері торгівлі, надають послуги.

У порівнянні до відповідного періоду минулого року ЄСВ сплачено більше на 28 відс. або на 740 млн гривень.

Головним управлінням ДФС в області проведено зустрічі з бізнес-асоціаціями, об’єднаннями підприємців та суб’єктами господарювання щодо актуальних питань ведення бізнесу та взаємодії з контролюючими органами, зокрема, щодо ролі роботодавців у підвищенні соціальних стандартів, стосовно легалізації робочих місць та підвищення рівня заробітної плати.

У результаті на 484 підприємствах області підвищено рівень заробітної плати до законодавчо встановленого рівня, що сприяло додатковому надходженню єдиного внеску у сумі понад 15 млн гривень.

Крім того, спільно з управлінням Держпраці в області проводяться перевірки дотримання трудового законодавства. Вживаються заходи до порушників вимог законів про нарахування та сплату єдиного внеску: у січні-жовтні п.р. до адміністративної відповідальності притягнуто керівників 47 підприємств, накладено штрафів на 25 тис грн та застосовано фінансових санкцій в сумі 12,5 млн гривень.

Враховуючи той факт, що у разі несплати роботодавцем єдиного внеску, найманому працівникові такі періоди не зараховуються до страхового стажу, податковими органами приділяється окрема увага стягненню заборгованості по ЄСВ. Так за рахунок погашення боргу надійшло 15,7 млн грн ЄСВ, з них 9,5 млн грн стягнуто завдяки спільній взаємодії з Державною виконавчою службою.


 
30.11.2018

 

Чи можливе здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами через Інтернет - магазин?

 

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється відповідно до Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року № 854, пунктом 4 яким передбачено, що суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити стан приміщень для роздрібної торгівлі алкогольними напоями згідно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, технологічними, протипожежними та іншими нормами, а також можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за продані товари відповідно до законодавства.

Суб’єкт господарювання повинен мати торговельне приміщення (будівлю) площею не менш як 20 кв. метрів, обладнане відповідним торговельно-технологічним устаткуванням (вітрини, прилавки, пристінні гірки тощо), охоронною і протипожежною сигналізацією, з достатнім освітленням, опаленням і вентиляцією, а у випадках, передбачених законодавством, забезпечити умови для застосування реєстраторів розрахункових операцій, зберігання матеріальних цінностей.

Роздрібна торгівля тютюновими виробами повинна здійснюватися відповідно до Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами, затвердженими наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 № 218, які, зокрема, передбачають наявність відповідних складських приміщень для належного зберігання та здійснення реалізації тютюнових виробів.

Отже, оскільки торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами повинна здійснюватися відповідно до Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, які, зокрема, передбачають наявність відповідних торговельних та складських приміщень для здійснення реалізації цих виробів, суб’єкт господарської діяльності не має права займатись торгівлею алкогольними напоями та тютюновими виробами через Інтернет-магазин.

З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 115.05).


 
30.11.2018

 

Потрібна ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами - подайте заяву

 

Для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єкту господарювання необхідно подати заяву на отримання відповідної ліцензії та копію платіжного доручення про сплату квартальної суми за таку ліцензію з відміткою банку.

Згідно зі ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) ліцензія, зокрема, на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами видається за заявою суб’єкта господарювання.

При цьому п.п. 3.10 п. 3 наказу Державної фіскальної служби України від 24.10.2014 № 213 «Про затвердження Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами» передбачено, що внесення інформації до ліцензії про сплату чергового щоквартального платежу структурним підрозділом головного управління здійснюється на підставі поданої заявником копії платіжного документа.

Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону № 481 контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Для здійснення контролю суб’єкт господарювання подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у Законі № 481, забороняється (ст. 15 Закону № 481).

Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла (ст. 15 Закону № 481).

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс ДФС (категорія 115.03).


 
22.11.2018

 

Підприємці із загальною системою оподаткування можуть сплачувати єдиний внесок щомісяця

 

Відповідно до вимог закону суб’єкти господарювання-фізичні особи, які обрали загальну систему оподаткування, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підсумками кварталу. Однак, єдиний внесок можна сплачувати щомісяця, - повідомляють в управлінні податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області.

Разом з тим, не пізніше 19 числа місяця, що настає за звітним кварталом, кожен підприємець-фізична особа на загальній системі оподаткування зобов’язаний перерахувати щокварталу суму не менше мінімального страхового внеску на місяць на визначені бюджетні рахунки ( у 2018 році – не менше 819,06 грн х 3).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Підприємці повинні врахувати і той момент, що саме факт нарахування і сплати єдиного внеску впливає на страховий стаж. Тобто, майбутнє пенсійне забезпечення та гарантовані державою соціальні виплати безпосередньо залежать від сплати єдиного внеску.


 

 

21.11.2018

 

Під час перевірок сфери роздрібної торгівлі аудиторами ДФС в області за 20 днів листопада до офіційного працевлаштування залучено 73 особи

 

Фахівці управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області повідомили, що наразі при проведенні усіх перевірок здійснюється контроль за офіційним оформленням трудових відносин між роботодавцем та найманими працівниками.

У листопаді під час перевірки одного з магазинів у райцентрі аудитори звернули увагу, що, незважаючи на значні обсяги товарів та площу магазину, офіційно у ньому працює лише одна особа. Після проведеного роз’яснення роботодавець виправив ситуацію. Він направив до фіскальної служби повідомлення про прийняття працівників на роботу.

Загалом у листопаді при здійсненні перевірок реалізаторів підакцизної групи товарів були виявлені факти порушень касової дисципліни, торгівлі без ліцензій та несвоєчасного оприбуткування готівки.

Приємним результатом стало ще й те, що до ДФС в області надійшло 73 повідомлення про офіційне працевлаштування найманих працівників. А отже, бюджет отримає додаткові надходження, а 73 мешканця області – соціальний захист та трудовий стаж.

 

Назад

20 Квітня 2018 10:11

Мапа міста


Погода